Spel:
De leerling ziet een noot en moet binnen een bepaalde tijd op de juiste ‘letter’ klikken.
De app genereert op basis van door de docent gekozen materiaal en voorkeuren in ‘willekeurige’ volgorde vragen.
Door de docent (op de docentenpagina) in te stellen:
• vraagstelling (bij niets invullen wordt de standaard vraag getoond)
• keyboard:
– 1 octaaf (=standaard): de speler hoeft alleen de noot te kiezen, niet het octaaf;
– automatisch aangepast: de speler moet de noot + het juiste octaaf kiezen
• notatie: ‘c,d,e’/’do,re,mi’/alleen geselecteerde notennamen/geen notennamen tonen
• noot zichtbaar: ja/nee
• tijd om te beantwoorden (snelheid): 0-60 sec.
• score: ja/nee afhankelijk van tijd
• instrument
• instellingen (=notatie, instrument en sleutel) van de speler aanhouden? (ja/nee)
• sleutel: G-, F-, alt-, of tenor-sleutel, elflijnig-systeem
• ‘splitpunt’ (laagste noot in G-sleutel)
• voortekens: geen / kruizen / mollen / willekeurig kruizen en mollen
• wijze van voortekens: vast of ’toevallig’
• vaste voortekens: minimaal 0, maximaal 5 kruizen en/of mollen
• aantal vragen/aantal goede antwoorden (+ minimum % goed beantwoord)
Door de docent te selecteren inhoud:
Afhankelijk van het gekozen instrument, alle noten van C1 t.m. C7 (C – c””)
De centrale c wordt weergegeven met c’: